Truth Told

Mana ada manusia yang mengaku dia dah habis study. So baik jangan tanya, buat sakit hati je.

Wednesday, November 10, 2010

Pilih. Rokok, DOTA atau Perempuan ?


Time tengah bergayut dengan pak cik aku, aku terdengar background sound dia. Suara roommate dia menjerit2 marah kat gf. Then pak cik aku kononnya nak menolong roommate dia yang tengah masalah rumah haram tak bertangga (tak kahwin lagi, semua benda haram) ni, dia pun pergi bercakap dengan gf roommate dia tu (dalam phone).

Pak cik aku : Kau ni kenapa nak naikkan angin bf kau ni ? Apa lagi yang tak cukup dia bagi kat kau ? Kau tahu tak dia tengah nak final ? Kau nak dia stress sampai fail ?! 

Dia memang hebat mengugut hati kecil perempuan sehingga membuatkan perempuan tu rasa bersalah walaupun terang tang2 salah lelaki. Aku tahu. Aku pernah.

GF roommate : Biarlah aku nak wat apa2 pun dekat bf aku ! Aku marah pun untuk kebaikan dia ! 

PC : Apa benda yang dia buat salah nya ni ?!

GF : Aku mesej dia dari tadi, dia tak balas langsung ! Sibuk main DOTA dia. Bukan berguna untuk masa depan pun. Lepas tu dah berapa kali aku cakap dengan dia berhenti hisap rokok. Habiskan beratus kat rokok tu. Bercakap telefon dengan aku pun dia hisap rokok lagi ! Kalau dating tu memang tak henti buat aku sesak nafas dengan asap rokok tu. Aku ugut nak putus kalau dia hisap rokok lagi lepas ni !

So sebab tu lah roommate pak cik aku angin tadi…

PC : Tu jer ?

GF : Yer lah !

PC : Kau sedar tak kau perempuan yang jenis tak bersyukur langsung ? Kau dengan bf kau dah lah  jauh. Bf kau ni tahan nafsu gila2 kau tahu tak ? Kau pilih, kau nak bf kau main DOTA  ke kau nak dia main perempuan ? 

GF : ……..DOTA.

PC : Dia habiskan duit dia beli rokok. Pilih. Kau nak dia habiskan scholarship dia beli rokok ke habis kat perempuan lain ? Kau dah lah jauh, apa benda lagi yang dia boleh hisap yang halal selain rokok dia tu ? Kau bagi tahu aku. 

Pak cik aku memang laser kadang2.





Lepas tu diorang pun berbaik semula dengan kekalahan pada pihak perempuan. Aku dah agak dari mula. Lelaki, memang hebat berkata2 dan memutar belit.

Untuk menambahkan kesedapan mata memandang, character DOTA pun boleh tahan jugak ek.


Patutlah lelaki suka DOTA

2 comments:

  1. terbaek ar pak cik ko uh... haha.. mesti mg kalah d tgn dy.. mwahaha

    ReplyDelete