Truth Told

Mana ada manusia yang mengaku dia dah habis study. So baik jangan tanya, buat sakit hati je.

Sunday, November 14, 2010

Aku dah nak mati...?

Semalam aku browse fesbuk then terbaca pasal Medical Student Syndrome. Comel kan bunyi dia ? Syndrome di mana seorang yang baca tentang medical stuff terasa dia mempunyai penyakit tu. Sebab tu aku cakap, barang2 medic ni memang berhantu.

Ok, straight to the point, aku rasa aku ada Ehlers-Danlos Syndrome. Jeng3 !

Kepada sesiapa yang tak tahu apekebendalah ni, ia adalah sejenis penyakit bila mana kau punya joint sangat2 flexible. Macam mamat yang pernah masuk Ripley’s Believe It or Not tu. Bukan dia manusia special sebab boleh pusing kaki letak belakang kepala, tapi sebab dia sakit. So janganlah korang pergi pusing kaki letak atas kepala untuk nak masuk dalam TV. Sebab nanti silap2 hari bulan, tak turun2 kaki tersebut. 

Untuk menambah thrill korang yang memang sangap nak tengok orang pendek umur dan orang2 sakit ni, aku tunjuk gambar2 sebetapa flexible-nya orang yang ada penyakit ni dan symptom2 yang sama ada pada aku.

 Aku boleh buat 2 aksi ni je. Tangan aku~ Isk.

See, aku ada Ehlers-Danlos ! So aku pun start touching2 dengan family aku sebab aku sakit nak mati. Sampai jumpa ayah aku pun aku melekat dengan dia macam masa aku mintak duit selalu tu. Ayah aku siap tanya, “Tak cukup duit lagi ke?”. Aku pun semakin touching. Isk. (Tapi amik jugak duit lebih tu).

So kat sini aku nak start meminta maaf dengan semua orang yang pernah terasa dengan aku. Halalkan makan minum aku dan barang yang aku pinjam tapi belum pulangkan tu, halalkan jugak. Sure barang tu dah hilang, kalau tak lama dah aku pulangkan. Isk3.
 

p/s : Ohh ya, lupa nak bagi tahu. Ehlers-Danlos ni penyakit keturunan. Dalam salasilah family aku memang tak pernah ada orang dapat penyakit ni.

Teka-teki terakhir, aku ada syndrome apa sebenarnya ?

2 comments:

  1. HOI JGN LA MATI DULU....

    kite blom puas hidup bersama....hehehe...

    kau, ade syndrome >> LEMBU??

    hahahahaa =))

    ReplyDelete
  2. heee...xsemestinya da pnyskit ni..kdg2x..sum of us..so special...memg da org yg bley bengkokkan tgn ni..klau memg serius pnya..mcm org dlm ripley's tu..diorg bkn 'amazing'..tp da pnyakit ni la..hehe

    ReplyDelete