Truth Told

Mana ada manusia yang mengaku dia dah habis study. So baik jangan tanya, buat sakit hati je.

Friday, November 12, 2010

Photographer mahal time kahwin, perlu ke ?


Gigi bongsu aku dah start nak naik, sakit gila! Sapa yang pernah merasainya, tahu2 jela macam mana. Masalahnya aku rasa gigi bongsu aku main cak-ku-cak dengan aku. Tahun lepas dah sakit, tapi haram tak naik apa2. Tahun ni dia datang balik. Kau tak naik lagi, memang aku amek playar tarik la wei!

Nak tak nak kena study jugak sebab aku saru tengok roommate aku study. After study (termenung) module Metabolism yang pening bagai ape. Serius aku tak paham, rugi masa aku duduk bertengku merenung buku. Jam dah kul 12. Yeah! Memang time untuk main2

Aku pun dengan happy-nya menaip sms : Hoi !

Dia : Wsalam…Hoi !

Ya, dia memang tak romantic langsung. Lelaki Melayu sejati, bukan mamat Korea.

A : Tak sempat…Assalamualaikum! Wat aper?! Bz?

Soalan cliché permulaan sms yang tak ada isi penting.

D : Study! Tak bz! Gayut jom!

Bila masa lah kau study tapi tak busy. Tak study lah tu!

After sometimes talking benda2 tak penting, keluarlah isu kahwin. Biasalah kalau pasangan yang muda2 ni tak ada benda nak cakap or salah satu channel nak bagitahu diorang tengah gersang. Dia yang mula ek, bukan aku. Aku baik, tak gersang.

D : Kahwin nanti berapa banyak duit nak guna? Paling kurang 20ribu. 

A : 50ribu lah! Banyak benda nak buat. Lagipun awak dah skip tak nak beli cincin tunang kat saya. Kena compensate lah!

D : Tu lah. Photographer mesti nak dekat 10ribu dah.

A : Eh, photographer mesti! 

D : Yela, tak kan nak main tukar2 orang.

A : Tukar2 orang mende?

D : Tukar2 orang nak amik gambar la. Pah ore ni tak dok, ore tuh tak dok. Gamba mugo ore samo jah, bezo dio mesti ado 2 ore hok sokmo alih ado tak dok. Sokmo doh sayo keno gituh! Awak nok amek gambar nge abah ma saya, mulo2 abah ore tak dok sayo ado, pahtuh abah ore masuk scene, sayo pulok iley. Nok ? 

(Translation : Tukar2 orang nak amik gambar la. Lepas orang ni tak ada, orang tu pulak tak ada. Gambar orang2 yang sama jugak, bezanya mesti ada 2 orang yang selalu beralih ada ker tak ada. Saya selalu dah kena macam tu! Awak nak amik gambar dengan mak ayah saya, mula2 ayah saya tak ada tapi saya ada lepas tu abah saya masuk scene, saya pulak ilang. Nak?)

Tak tahu kenapa, malam tu sakit gigi aku menjadi semakin teruk akibat gelak skala Ritcher 9.6. Vibrato badan aku memang kuat gila. Time tu pukul 4 pagi. Mesti roommate aku menyumpah-nyumpah aku dalam tidur dia sebab dia macam buat2 dia bercakap sambil tidur dan mengalih-alih kedudukan tidur. 

Psiko lah aku lagi ! Study lah banyak2 lagi ! Rasakan.

Mimpi jela dapat benda ni


Btw, aku suka gila3 kat photographer team Candid Syndrome. Serius worth it.

1 comment:

  1. aku tak habis baca lagi ni...

    btw, BILA MASA KAU ADE BLOG HAAAAAAHHHH?????
    bagussss~ good job baby~

    ReplyDelete